Wydanie zezwolenia na skrócenie miesięcznego terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o skrócenie terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa - złożone osobiście przed Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego.
2. Dokument potwierdzający uzasadnienie wniosku.
3. Do wglądu dokumenty tożsamości wnioskodawców
Komórka organizacyjna
Osoby do kontaktu
Grażyna Kujawska (Kierownik USC) – pok. nr 5 tel. (91) 562-40-15 wew. 28 e-mail: usc@suchan.pl
Krzysztof Siwek (Zastępca Kierownika USC) – pok. nr 5 tel. (91) 562-40-15 wew. 28 e-mail: krzysztof.siwek@suchan.pl
Opłaty
39 zł – opłata skarbowa za wydanie zezwolenia.
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Suchaniu – 57 9387 1042 4206 0091 2000 0010 lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. - kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. Nr 9, poz. 59 z późn. zm.).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Tryb odwoławczy
Do Sądu Rejonowego właściwego ze względu na siedzibę Urzędu Stanu Cywilnego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia odmowy.
Dodatkowe informacje, uwagi
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego może zezwolić na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu oczekiwania na ślub, jeżeli przemawiają za tym ważne względy.