Zaświadczenie stwierdzające możność prawną określoną prawem polskim do zawarcia małżeństwa za granicą
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
2. W przypadku panny i kawalera
· odpisy skrócone aktów urodzenia* (wydane w celu zawarcia związku małżeńskiego),
· do wglądu dokumenty stwierdzające tożsamość**,
3. W przypadku osób rozwiedzionych:
· odpisy skrócone aktów urodzenia* (wydane w celu zawarcia związku małżeńskiego)
· odpis/y skrócony/e aktu/ów małżeństwa *(wydany/e w celu zawarcia związku małżeńskiego) z adnotacją o jego rozwiązaniu lub odpis prawomocnego orzeczenia sądu o rozwiązaniu,
· do wglądu dokumenty stwierdzające tożsamość**,
4. W przypadku wdowców:
· odpisy skrócone aktów urodzenia* (wydane w celu zawarcia związku małżeńskiego)
· odpis/y aktu/ów zgonu współmałżonka* (wydany/e w celu zawarcia związku małżeńskiego)
· do wglądu dokumenty stwierdzające tożsamość**,
5. Pisemne zapewnienie o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa, złożone przed kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w kraju, a za granicą przed polskim konsulem lub notariuszem publicznym.
*W przypadku, gdy akt stanu cywilnego jest sporządzony w tutejszym USC nie jest wymagane jego okazanie.
**W przypadku paszportu – zaświadczenie o zameldowaniu.
Komórka organizacyjna
Urząd Stanu Cywilnego w Suchaniu, Urząd Miejski Suchań, pok. nr 5.
Osoby do kontaktu
Grażyna Kujawska (Kierownik USC) – pok. nr 5 tel. (91) 562-40-15 wew. 28 e-mail: usc@suchan.pl
Krzysztof Siwek (Zastępca Kierownika USC) – pok. nr 5 tel. (91) 562-40-15 wew. 28 e-mail: krzysztof.siwek@suchan.pl
Opłaty
38 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Suchaniu – 57 9387 1042 4206 0091 2000 0010 lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
Termin i sposób realizacji
Bez zbędnej zwłoki.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 29 września 1986 r.- prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2011 r. Nr 212, poz. 1664).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635, z późn. zm.).
Tryb odwoławczy
Wniosek do Sądu Rejonowego w Szczecinie w terminie 14 dni od dnia doręczenia pisma Kierownika USC o przyczynach odmowy wydania zaświadczenia.
Dodatkowe informacje, uwagi
1. Zaświadczenie jest ważne przez okres 3 miesięcy od dnia wystawienia.
2. Zaświadczenie wydaje Kierownik Urząd Stanu Cywilnego właściwy ze względu na miejsce zameldowania na pobyt stały osoby zainteresowanej.