Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej w prawo własności
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą - Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek
2. Oryginał aktualnego odpisu z księgi wieczystej (z ostatnich 3 miesięcy)
3. Odpis aktu notarialnego ustanawiającego prawo użytkowania wieczystego (potwierdzony za zgodność z oryginałem)
4. Aktualny wypis z rejestru gruntów.
Komórka organizacyjna
Sekretariat Urzędu Miejskiego.
Opłaty
Opłata skarbowa na wniosek - 10 zł. na podst. Ustawy o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635) - cz. I pkt 53 załacznika do ustawy.
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Suchaniu - Pyrzycko – Stargardzki Bank Spółdzielczy Oddział w Stargardzie Szczecińskim – 57 9387 1042 4206 0091 2000 0010.
Termin i sposób realizacji
1. Termin załatwienia wniosku w ciągu miesiąca, w szczególnych przypadkach w ciągu dwóch miesięcy. Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności dla osób fizycznych następuje w drodze decyzji Burmistrza.
2. Ostateczna decyzja stanowi podstawę wpisu własności w księdze wieczystej. Ustaloną decyzją administracyjną opłatę za przekształcenie wnosi się jednorazowo lub w ratach.
3. W przypadku rat ustanawiana jest na rzecz gminy hipoteka przymusowa.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości (Dz.U. Nr 175, poz. 1459 z późn. zm.).
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie składa się na piśmie za pośrednictwem Burmistrza Suchania.
Dodatkowe informacje, uwagi
Osoby do kontaktu
Danuta Chrzanowska – pok. nr 17 tel. (91) 562-40-15 wew. 35 e-mail: rolny@suchan.pl